Doku blog

Doku blog

2013.07.08: Horn Gyula temetésén

2017. július 08. - doku.blog.hu

4 éve temették el Horn Gyulát. A temetésen jelen volt Áder János köztársasági elnök, Orbán Viktor miniszterelnök, valamint Boross Péter, Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon egykori miniszterelnökök. A külföldi vendégek között ott találtuk Portugália, Nagy-Britannia és Németország nagyköveteit,az Európai Parlament elnökét, Martin Schulzot, Németországból Hans-Dietrich Genscher-t, és a pápai nuncius helyettesét is.

Katona Béla egy picit odaszólt azért a jelenlévő Sólyom Lászlónak, amiért Sólyom 2007-ben elutasította az akkor már betegeskedő Horn Gyula kitüntetését: "A bánáti bazsarózsák nagy barátja Horger Antalként megakadályozta..." Ez egyébként az előre kiadott anyagban nem is szerepelt. A másik ciki rész akkor jött, amikor Orbánt konferálták fel. A hátsóbb sorokból némi fújolás támadt, bár mások hamar jelezték: egy temetésen nem kellene ilyet csinálni.






Ez pedig az a vers, amelyet Kulka János szavalt el a szertartáson. FÜST MILÁN: ESTE VAN

Mire rám mutatnál: nem vagyok.
Akár a csillag, mely lefut a tétovák előtt: olyan volt életem.
Oly hamari volt csakugyan, oly gyors és hebehurgya ez a lét...
Bizony én el sem tudom hinni, hogy e kuszaság,
E hegyén-hátán bennem tornyosuló összevisszaság most nyugalomra tér.
S elrendeződik-e? - felelj rá hogyha tudsz.
Nagy ivben esteledik körülöttem mindenütt.
Az ég is tágúl, gömbölyűbb a föld
S mi apró-cseprő volt: felszívatik.
S egyetlen hang dong: hogy este van.
S egy ujj mutat az ég felé, hogy ott az én utam, mégiscsak ott,
Mert jó valék.
Mert rossz nem tudtam lenni... ama nagy parancsokat
Nem törtem meg, ha ingadoztam is...
Így volt-e, mondd? Felelj rá, hogyha tudsz.
S a borús ég is meghasad vigasztalásomúl,
Egy kis derű is lám, mégiscsak jut nekem...

A messzeségben, ott, hol domborúl a Csendes Óceán
S mint órjás cet csillog a tenger háta,
Ott képzellek el zöld sziget és zöld árnyékaid,
Hol többé semmi sincs. Ott ferdén fordul el
A föld a semmiség felé. Vigyél el még oda.
Még hazát is találok ott a vég előtt, én hontalan. Jöttöm hirére tán
Akiről álmodék, elémbe fut. Már várnak ott... s ez jól esik.
Így lesz-e, mondd? - Felelj rá, hogyha tudsz.


Források:
http://cink.hu/solyom-laszlo-nem-tesz-zsebre-amit-horn-gyula-temetese-699886723
https://www.youtube.com/watch?v=lgN4Qy3Th0k
https://www.youtube.com/watch?v=fMHvyyhPkoE
http://epa.oszk.hu/00000/00022/00560/17503.htm


A bejegyzés trackback címe:

https://doku.blog.hu/api/trackback/id/tr35397202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása